شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

ورزشکاران اصفهان از ورزش در فضای باز بپرهیزند

ورزش در فضای باز

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان توصیه کرد که ورزشکاران این استان از فعالیت در فضای باز طی امروز و فردا (یکشنبه) به دلیل گرمای بی سابقه هوا و افزایش تابش اشعه UV یا امواج فرابنفش خورشید بپرهیزند.

مهدی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران استان، حتی عموم مردم بویژه سالمندان و بیماران امروز و فردا خود را در معرض نور خورشید قرار ندهند و فعالیت‌های خود را به ساعات پس از غروب آفتاب موکول کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، میزان اشعه فرابنفش خورشید در این ۲ روز بیش از حد استاندارد است و بی شک برای همگان و بخصوص ورزشکاران مستقر در فضاهای روباز مضر خواهد بود.
دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ اداره کل ورزش و جوانان فعالیت اماکن ورزشی روباز تا پیش از غروب خورشید ممنوع شده است.
محمدی تصریح کرد: ورزش در هوای بسیار گرم ضمن کاهش کارایی ورزشکاران مشکلات جسمی و بیماری را به همراه دارد و با توجه به اهمیت سلامتی بعنوان اولویت ورزش، ما نیز ملزم به ارائه توصیه و تاکیدات پزشکی هستیم.
به گزارش ایرنا، بر مبنای اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان میانگین دمای هوای بیشتر مناطق استان تا پایان مرداد سالجاری فراتر از حد طبیعی (نرمال) است و استقرار توده هوای گرم ادامه دارد.
شرایط افزایش دما تا ۲ روز آینده در استان اصفهان وجود دارد و دمای هوا در بیشتر مناطق بویژه نیمه شمالی این خطه فراتر از نرمال خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.